Welcome to بیسیک فور ایکس

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

پرچمداران

  1. H@mid.RS

    H@mid.RS

    مدیر کل و مدیر فنی


    • امتیاز: پسندیدن

      63

    • تعداد ارسال ها

      970


  2. R.S

    R.S

    معاون انجمن


    • امتیاز: پسندیدن

      48

    • تعداد ارسال ها

      36


  3. akbar-single

    akbar-single

    کاربر نیم فعال


    • امتیاز: پسندیدن

      16

    • تعداد ارسال ها

      15


  4. mostafa-gh

    mostafa-gh

    کاربر نیم فعال


    • امتیاز: پسندیدن

      8

    • تعداد ارسال ها

      42



مطالب محبوب

در حال نمایش بیشترین مطالب پسند شده از زمان ۱۷/۰۱/۲۷ در همه بخش ها

  1. 3 پسند
    جلسه اول : شی گرایی و مفاهیم مقدمه : زبان برنامه نویسی جاوا دارای ساختار syntax و شی گرا object oriented langugae می باشد . ما در این زبان برنامه نویسی با اشیایی سروکار داریم که حاوی داده هستن. شی گرائی چیست ؟ شی گرایی ساختاری برای کدنویسی و سازماندهی کد هاتونه . شما کارت عابر بانکتون رو نگاه کنید دارای خصوصیات و ویژگی ها منحصر بفردیه که شامل شماره کارت و رمز و مشخصات و .... هستش که اینا همه در کنار هم یک شی (Object ) رو تشکیل می دهند و یکی از خصوصیات شی گرایی کپسوله بودنه که باعث میشه فقط این کارت مختص شما باشه راجب کپسوله بودن در ادامه توضیح خواهم داد) حالا دفترچه حساب بانکیتون رو هم تصور کنید این دفترچه حساب بانکی هم دارای شماره حساب و امضا و مشخصات شماست که اینم یک شی (Object ) رو تشکیل میده حالا عابر بانک و دفترچه حساب بانکیتون هردو شی هستند و میتونند با هم دیگه یک شی بزرگتری بسازند مثلا شی ایی به نام حساب بانکی شما. مفاهیم شی گرایی ؟ هر نمونه ایی از کلاس ( class ) رو میگیم شی ، به مثال زیر توجه کنید : تلفن همراه رو در نظر بگیرید . (به این تلفن همراه میگن کلاس ( class )) . با تلفن همراه میتونید تماس بگیرید( که این تماس گرفتن میشه رفتار behavior) هر تلفن همراهی باتری داره ( که این باتری میشه صفت (Attribute)) . کلاس (class ) چیه : کلاس ها شامل خصوصیات ها (variable ) و رفتارها (method ) هستند variable ها: Variable خودش به سه بخش تقسیم میشه: 1- Class Variable متغیرهایی که فقط مربوط به اون کلاس هستند. یعنی من یک متغیری بنام آنتن میسازم در کلاس تلفن. حالا از این متغیر آنتن فقط میتونم در کلاس تلفن استفاده کنم. public class Phone { private static int antenna =1; //class variable } static در تکه کد بالا یعنی اینکه شما نیاز ندارید که نمونه ایی از آنتن بگیرید . به طور مستقیم می تونید از متغیر آنتن استفاده کنید. static رو شما هر کجا دیدید بدونید که دیگه مربوط به یک Object خاص نیست و برای همه Object ها معنی میده. این ویژگی static رو هم خصوصیات variable ( class – object ) و هم رفتار یا متدها ( class – object ) ها می تونن داشته باشند. بعنوان مثال من از هرگوشی فرقی نمی کنه میتونم بپرسم ظرفیت باتریتون چند آمپر هستش ؟ این سوال رو میتونم از هر گوشی بپرسم و یک سوال خصوصی نیستش. 2- Local Variable متغیری که در داخل یکی از رفتارهای کلاس تعریف میشه. public class Phone { private void samsung(){ boolean nfc = false; //local variable } } 3- Instance Variable - Field متغیری از یک نمونه کلاس را Variable Instance میگویند.این متغیر می تونه مقادیری مختلفی از هر نمونه ایی از کلاس بگیره. شما فرض کنید موبایل سامسونگ رو از یک نمونه آن می توانیم یک پردازنده 4 گیگ بگیریم از یک نمونه دیگه پردازنده 2 گیگ بگیریم. این پردازنده از هر نمونه ایی می تونه متفاوت باشه.یا مثلا شما تلفن همراه رو درنظربگیرید یک تلفن ممکنه اسمش سامسونگ باشه یکی دیگه اپل که هر کدوم میتونن حافظه های مختلفی داشته باشند... حالا برای تعریف این مدل متغیرها مثل متغیر پردازنده یا حافظه و... میایم از Variable Instance استفاده میکنیم. خلاصه اینکه برای هر نمونه ایی از کلاس می تونه مقادیر مختلفی بگیره public class Phone { private int processor = 2; // instance variable } یک چی در مورد public و private عرض کنم. از اسمشون مشخصه private یعنی اینکه خصوصیه اقا جان . شما فقط میتونی توی همون کلاس ازش استفاده کنی. Public هم که خدا خیرش بده مثل وای فای خونه میمونه که همه میتونن ازش استفاده کنند. عید که میشه معنی Public رو قشنگ حس میکنید.جلوتر توی کدنویسی بیشتر با این حضرات سروکله میزنیم که متوجه منظورم خواهید شد. متدConstructor در کلاس مهمترین بخش آن متدConstructor آن هستش. این Constructor چیه ؟ (متد سازندس) همین تلفن همراه رو در نظر بگیرید ، به صورت دیفالت(پیشفرض) یکسری خصوصیاتی دارند که توصیف این خصوصیات دیفالت رو میگن Constructor یا سازنده های کلاس. اگه واسه کلاس این متد رو بکار نبریم خود کامپایلر این کار رو میکنه. زمانی که میخواید شی جدیدی از کلاس بسازید متد Constructor فراخوانی میشه. حالا چه شما براش چیزی ست کرده باشید چه نکرده باشید. Constructor متدی هستند که دقیقا همنام نام کلاس است و هیچ داده ایی را نمی تواند return کند. این متد می تواند بدون پارامتر یا بیش از یک پارامتر باشند مثلا شما میخواین از کلاس موبایل یک نمونه بگیری اون موقع این متدConstructor این حضرت آقا باید فراخوانی میشه. فکر کنید یک تابع دارید که این تابع قراره برای هرمدل از گوشی های سامسونگ یک ورژنی یا اسمی یا لیبلی بزنه بره. که در این صورت ما باید در متد سازنده ذکر کنیم که حتما یک اسم یا لیبل بگیر ... public class Phone { public Phone(String name){ // <--------- Constructor } } حالا چطوری یک نمونه بسازیم. Phone phone=new Phone("Samsung"); Phone اولی واسه اینه که بگی چه متغیری میخوایم Phone دومی خوب اسمشه میتونه هرچی باشه و new هم بخاطره اینه که ما یک نمونه جدید میخوایم دیگه .. Phone سومی اسم اون کلاسی که داریم ازش نمونه میگیریم که داخلش هم پارامترهایی رو میدیم که توی همون کلاس از ما خواسته بود. public Phone(String name){ // <--------- Constructor } توی مثال بالا پارامتر name وارد شده. پس زمانی که یک نمونه میسازیم پارامترهای داخلش وارد میکنیم. این شکلی. Phone phone=new Phone("Samsung"); ارث بری Inheritance خب تعریف مشخصی داره مثلا شما فرض کنید چشمای من آبیه خوب یک قانونی میگه من اینو از پدر یا مادرم به ارث بردم. یا مثلا دماغ من چاقه خوب از شانس خوبم این مورد از پدرم و پدرم از مادرش به ارث برده ،جالب اینکه عمه هم همینطوره. کلیتش اینه که کلاس ها میتونن خاصیت ارث بری هم داشته باشند و یک سری خصوصیات رو از والد خود بگیره در عین حال خصوصیات جدیدی هم داشته باشند. که این ارث بری فرزند (subclass) رو با extends ربط میدن به والد ( superclass ) public class Samsung extends Phone{ } یک کلید واژه ایی هست توی این ارث بری که خیلی دیکتاتوره . این کلید واژه رو چه موقع استفاده کنیم ؟مثلا اگه به عمد بخوایم ویژگی های والد رو بر روی فرزند پیاده کنیم . اسم این کلید واژه چیه ؟ Super خوب یک مثال بزنم : سه تا کلاس ساختم . 1- Phone بعنوان کلاس پدر 2- Sumsung بعنوان کلاس فرزند 3- Pr بعنوان کلاس اجرای پروژه حالا میخوام خصوصیت processor پدر به فرزند به اجبار اعمال بشه و از طریق کلاس Pr فراخوانی بشن و روی مانیتور به نمایش در بیان. برای کلاس Phone نوشتم : public class Phone int processor = 10; // instance variable public Phone(){ // <--------- Constructor } } برای کلاس Sumsung public class Sumsung extends Phone{ int processor = 80; public void pro(){ System.out.println("pro is "+super.processor); } } به نحوه استفاده این super توجه کنید . برای کلاس Pr public class Pr { public static void main(String[] args) { Sumsung sumsung=new Sumsung(); sumsung.pro(); } } حالا خروجی رو ببینید : با اینکه من توی فرزند int processor = 80; رو اعمال کرده بودم اما بخاطر کلمه super خصوصیت پدر یعنی int processor = 10; چاپ شد .برای تست کدها می تونید از لینک زیر استفاده کنید و کد ها رو به صورت آنلاین کامپایل کنید : https://goo.gl/m3YZSP Overriding Overriding ما میتونیم اون چیزی که فرزند از پدر به ارث برده رو بر اساس اون چیزی که دلخواه ماست تغییر بدیم. یا اینکه اگه بخواهیم یک سری خصوصیات رو فرزند از پدر به ارث نبره اون خصوصیات رو باید Overriding (رونویسی) کرد. یکسری قوانینی داره این overriding که باید بهشون توجه کنید. که حالا در ادامه به اون ها اشاره میکنم.
  2. 3 پسند
    این خط مقدار FileName رو که با متد GET ارسال شده رو میگیره و داخل متغیر FileName ذخیره میکنه $FileName = $_GET['FileName']; توی این کد بررسی میکنه میگه اگه مقدار FileName$ برابر نبود با FileName که بعد بررسی شرط دستوراتی نداره... تا حالا کد نویسی دستورات شرطی if رو به این صورت توی php ندیدم... if (!$FileName) $FileName = "FileName"; این قطعه کد هم با استفاده از تایع strstr مقدار php رو داخل متغیر FileName جستجو میکنه و برمیگردونه if (strstr($FileName,"php")) return; توی قطعه کد زیر تابع file_get_contents محتویات فایل ارسالی رو داخل متغیر PostData ذخیره میکنه در واقع از این تابع برای خوندن محتویات یک فایل استفاده میشه $PostData = file_get_contents("php://input"); در مورد دو خط کد زیر هم کاری که انجام میده میاد فایلو با تابع fopen باز میکنه و با تایع fwrite اطلاعاتی که داخل متغیر PostData بود رو داخل فایل ذخیره میکنه و در اخر با تابع fclose فایل رو مبنده $File = fopen("./uploaded/" . $FileName,"wb"); fwrite($File, $PostData); fclose($File); این توضیحات برای هر خط بود. برای توضیح کلی اگه لینکی از صفحه ای که این کد رو پیدا کردین دارین بدین و یام کدهای بیسکشو اگه دارید پیوست کنید.
  3. 3 پسند
    سلام و خسته نباشید خدمت همه ی دوستان نمیدونم این آموزش تو انجمن هستش یا نه ،خودمم سرچ نکردم حتما تا حالا واستون پیش اومده که بخواین ، لیست ویوتون دارای محدودیتی باشه که یه تعداد از مطالبتون باز باشه تا کاربر بتونه مطالبی رو که محدود نکردین رو مشاهده بکنه و در صورت رضایت از مطالب ، اقدام به خرید مطالب دیگر هم بکنه در این آموزش ساده ، یک مثال از نحوه ی محدودسازی لیست ویو رو براتون میگیم و نحوه ی ارجاع به صفحه ی پرداخت و انجام عملیات پرداخت و فعالسازی تمامی موارد لیست ویو خب اول از همه دیتابیسمون رو میسازیم ( البته مونده به خودتون که از چه طریقی ، مطالبتون رو داخل پروژتون اضافه میکنید ، بنده از دیتابیس استفاده کردم ) بعد تو اکتیویتیمون ، میایم و لیست ویومون رو تکمیل میکنیم و عنوانهامون رو میگیریم برای لیست ویو Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean) Activity.LoadLayout("Layout2") If File.Exists(File.DirInternal,"dastan.db") = False Then File.Copy(File.DirAssets,"dastan.db",File.DirInternal,"dastan.db") End If If sql1.IsInitialized = False Then sql1.Initialize(File.DirInternal,"dastan.db",True) End If cur1 = sql1.ExecQuery("SELECT * FROM tbl1") For i = 0 To cur1.RowCount-1 cur1.Position = i ListView1.AddSingleLine(cur1.GetString("onvan")) Next End Sub حالا در قسمت مربوط به آیتم کلیک لیست ویو ، میایم و محدودیت خودمون رو انجام میدیم Sub ListView1_ItemClick (Position As Int, Value As Object) st = Value If File.Exists(File.dirinternal,"01.txt")=True Then StartActivity(page01) Activity.Finish End If If File.Exists(File.dirinternal,"01.txt")=False Then For i=0 To cur1.RowCount-1 If Position < 2 Or Position=2 Then StartActivity(page01) Activity.Finish End If If Position > 2 Then StartActivity(page_pardakht) Activity.Finish End If Next End If End Sub در کدهامون اومدیم و چک کردیم که اگر فایلی با نام 01.txt در dirinternal اگر موجود بود ، بره به اکتیویتی page01 و مطالبش رو نشون بده و اگرم فایل مذکور ، موجود نبود ، بره به اکتیویتی page_pardakht کدهای موجود در اکتیویتی page01 Sub Process_Globals Dim sql1 As SQL End Sub Sub Globals Dim cur1 As Cursor Private Label1 As Label End Sub Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean) Activity.LoadLayout("Layout3") If File.Exists(File.DirInternal,"dastan.db") = False Then File.Copy(File.DirAssets,"dastan.db",File.DirInternal,"dastan.db") End If If sql1.IsInitialized = False Then sql1.Initialize(File.DirInternal,"dastan.db",True) End If cur1 = sql1.ExecQuery("SELECT * FROM tbl1 WHERE onvan='"&page1.st&"'") For i=0 To cur1.RowCount-1 cur1.Position=i Label1.Text = cur1.GetString("matn") Next End Sub کدهای مربوط به اکتیویتی page_pardakht Sub Globals Private Button1 As Button End Sub Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean) Activity.LoadLayout("Layout4") End Sub Sub Activity_Resume End Sub Sub Activity_Pause (UserClosed As Boolean) End Sub Sub Button1_Click StartActivity(pardakht) Activity.Finish End Sub در اکتیویتی page_pardakht ، یک لیبل قرار دادیم و توش عنوان کردیم که ، "مطالب انتخابی شده بسته است ، برای خرید تمامی مطالب بر روی گزینه زیر کلیک نمایید" و در پایین لیبل یک باتن قرار دادیم که وقتی کلیک میشه ، میره به اکتیویتی pardakht کدهای موجود در اکتیویتی pardakht Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean) Activity.LoadLayout("Layout5") File.WriteString(File .DirInternal,"01.txt",False) End Sub در اکتیویتی pardakht هم فایل 01.txt رو در شاخه ی dirinternal رایت کردیم پس از انجام این مراحل ، تمامی موارد لیست ویو قابل مشاهده خواهد بود توجه : پرداخت های مارکتها یا درگاه ها ، باهم متفاوت میباشد ، بدین صورت که پس از طی کردن مراحل پرداخت ، در صورتی که مراحل پرداخت ، موفقیت آمیز باشد ، در قسمت خاصی باید کد File.WriteString(File .DirInternal,"01.txt",False) را قرار بدیم ، برای مثال ، در پرداخت همراه پی ، در این ساب ، کدمون رو قرار میدیم Sub activate_app() 'کد های فعال سازی برنامه خود را در این قسمت بنویسید ToastMessageShow("نرم افزار شما به نسخه طلایی ارتقاع پیدا کرد.",True) End Sub
  4. 3 پسند
    سلام خدمت تمامی اعضای انجمن حتما تا حالا براتون پیش اومده که بخواین مثلا چندین جدول رو در یک اکتیویتی تعریف کنید و از یک لایوت استفاده کنید ، نه اینکه هی لایوت و هعیییییی اکتیویتی داشته باشین برای اینکار میتونید از سورسی که در پست قرار میدیم ، الگو برداری کنید و در پروژه های خودتون ازش استفاده کنید سورس
  5. 3 پسند
    اگر در داخل بیسیک آدرس دهی نمیکنید و بازم خطا میده ، حتما از sdk هستش چون نمیتونه یکی از ریسورهارو تشخیص بده و بخونه از جدیدترین sdk استفاده کنید ، البته شاید حجمش یکمی بالا باشه ، ولی مشکلتون رو برطرف میکنه متاسفانه حجمم خیلی کمه وگرنه خودم واستون آپ میکردم
  6. 3 پسند
    درود بر تمامی اعضای انجمن و کسانی که از مطالب انجمن استفاده میکنن به زودی یک سورس کامل برای افراد علاقه مند به بیسیک 4 آندروید ، در فروشگاه انجمن قرار میدیم تا به راحتی از قسمتهای مختلفش در پروژه هاتون ازش استفاده کنید مطالب موجود در سورس : طریقه ی افزودن حالت اسکرول به خود لیبل بدون استفاده از اسکرول ویو کدنویسی کلید بازگشت ( خروج از پروژه با دوبار لمس کلید برگشت ) طریقه ی افزودن تصویر به ابتدای متون ( با استفاده از دیتابیس آفلاین ) طریقه ی ساخت منویی جذاب با استفاده از باتن و تصاویر دلخواه طریقه ی ساخت لیست علاقه مندی به کمک دیتابیس آفلاین طریقه ی ساخت انواع لیست ویو با تصاویر و بدون تصاویر طریقه ی قرارگیری تصاویر بین متون و حالت اسکرول ویو طریقه ی تغییر رنگ اکتیویتی ها به دلخواه کاربر طریقه ی جابجایی تصاویر در یک صفحه ی خاص طریقه ی تغییر رنگ قسمتهای دلخواه از یک متن طریقه ی ساخت صفحه ی تنظیمات اختصاصی طریقه ی ساخت صفحه ی رمز دار برای پروژه طریقه ی افزودن اسلاید منوی زیبا به پروژه طریقه ی استفاده از تصاویر با فرمت GIF و...
  7. 3 پسند
    درود شما در یک لایوت اسکرول ویوتون رو قرار بدین و ابتدا اسکرول ویو رو لود کنید و سپس لایوتی که مربوط به تنظیمات هستش رو داخل اسکرول ویو لود کنید یک مثال میزنم براتون من در اکتیویتی page 1 لایوت layout1 رو نیاز دارم که اسکرول بشن و داخلش پانزده تا باتن قرار دادم Activity.LoadLayout("scrollview_lay") scrollview1.Panel.LoadLayout("layout1") scrollview1.Panel.Height=Button15.top+Button15.height+48dip توجه داشته باشید که آخرین ویو بنده در layout1 باتن 15 بود حالا ببینید تو لایوت شما چه ویویی آخرینه موفق باشید
  8. 2 پسند
    سلام دوستان عزیز این سورس زیبا رو برای شما کاربران عزیز آماده کردم کاملا متریال+منوی کناری زیبا تصاویر: +سورس پیوست شد tgidfind.zip
  9. 2 پسند
    خسته نباشین دوست عزیز توضیحاتتون خیلی خوب بود مشتاقانه منتظر بقیه پستاتون هستم
  10. 2 پسند
    @aliali1000 از ربات تلگرامی @utubebot هم می تونید استفاده کنید.
  11. 2 پسند
    درود با استفاده از سورس زیر که از کتابخانه ی MSShowTips استفاده شده ، میتوانید در نرم افزارهاتون یک صفحه ی راهنمایی بسازید تا کاربرانتون بهتر بتونن از قسمتها ی مختلف نرم افزارهاتون استفاده کنن سورس
  12. 2 پسند
    سورس رفتن به گروه در تلگرام با یک کلیک رفتن به گروه در تلگرام.rar
  13. 2 پسند
    گرد کردن گوشه های لیبل بدون دیزاینر گرد کردن گوشه های لیبل.rar
  14. 2 پسند
    کار با دکمه های ولوم گوشی.rar
  15. 2 پسند
    حتما براتون پیش اومده نیاز داشته باشید با کشیدن یک عکس به سمت راست،عکس بعدی رو نشون بده و برعکس.یه چیزی تو مایه های صفحه اول بازار. برای این کار کافیه از سورس زیر استفاده نمایید. slidimage.rar
  16. 2 پسند
    در این سورس کاربر فقط با وارد کردن نام سایت، به سایت مورد نظر می رود(بدون نوشتن www و .com) open url.rar
  17. 2 پسند
    سلام دوستان من میخوام صفحه تنظیمات درست کنم و تمامی ویوهارو داخل پنل گذاشتم و حالا میخوام پنل اسکرول بشه و تمامی ویو های دیده شه چطور میتونم همچین کاری بکنم
  18. 2 پسند
    سلام دوستان این سورس خعلی مفید هست یک سورس کتاب هست که سما می تونید یاد بگیرید چطوری کتاب های مخطلف بسازید project_ios_Template (Www.Basic4X.IR).zip
  19. 2 پسند
    شما میتوانید به جای نوشتن این خط کد scrollview1.Panel.Height=Button15.top+Button15.height+48dip داخل لایوتی که اسکرول رو قرار دادید مقدار Inner Height مربوط به اسکرول ویو رو بیشتر کنید
  20. 2 پسند
  21. 2 پسند
    درود بعضی از سایتها هستن که امکان مستقیم کننده ی لینک رو دارن ، مثل سایتهای زیر http://www.dasan.ir/ http://www.mul.ir/help و یا اینکه نرم افزار برای ویندوز نیز دارن http://www.downloadha.com/tag/دانلود-با-لينك-مستقيم-ويديو-هاي-youtube/ البته اگر سرچ کنید واس آندروید هم هستن خودتونم یکمی در گوگل سرچ کنید ، به نتیجه های مطلوبی هم میرسید ، بعضی از سایتها هم امکاناتی رو ارایه میدن ولی پولی هستن
  22. 2 پسند
    سلام بر همگی با استفاده از کتابخانه ی arcmenu میتوانیم یک منو بصورت شکل زیر درست کنیم حالا خوبه که آموزشش رو خودتون هم برید و یاد بگیرید ولی نه ، خودمم اشاره کنم بهتره خب میریم سراغ آموزش این منوی زیبای اول از همه کتابخانه arcmenu رو به کتابخانه هامون اضافه میکنیم و بعدش داخل پروژمون تیکشو میزنیم . دوم اینکه ما به یک متغیر برای این کارمون نیاز داریم پس Sub Globals Dim arc1 As ArcMenu End Sub الان باید arc1 رو مقدار دهی اولیش رو انجام بدیم و بعدش آیتم منوهامونو اضافه کنیم arc1.Initialize( Activity , Me , "arcmenu1" , LoadBitmap( File.DirAssets , "menu.png") , Null , 50%x , 50%y ) خب مقدار دهیه اولیمونو انجام دادیم و ایونت نیمش رو هم برابر با arcmenu1 rvhv nhndl , یک تصویر هم با نام menu.png رو بهش اختصاص دادیم و اونو در وسط صفحه قرار دادیم برای تغییر اندازه ی خود منو از کد زیر استفاده میکنیم arc1.SetAnimatedButtonDimensions(80dip ,80dip) برای اضافه کردن آیتم برای نمایش بعد از کلیک شدن روی منو ، از کد زیر استفاده میکنیم arc1.AddItem( LoadBitmap( File.DirAssets , "01.png")) در کد بالا اد آیتم کردم و تصویرمو براش انتخاب کردم برای تغییر سایز اندازه ی آیتم ها از کد زیر استفاده میکنیم arc1.SetMenuItemDimensions(90dip,90dip) برای تنظیم اندازه از مرکز هم از کد زیر استفاده میکنیم arc1.SetMenuItemRadius(150dip) و برای تنظیم اندازه آیتم ها از همدیگر از کد زیر استفاده میکنیم arc1.SetDegreeSpan(300dip) خب الان ما به یک سابی نیاز داریم که اگر رو آیتم هامون کلیک کردیم ، یه کار خاصی رو انجام بده ، مثلا بره به یک اکتیویتی خاص ، پس باید از کد زیر استفاده کنیم Sub arcmenu1_Click( position As Int ) If position=1 Then StartActivity(page1) Activity.Finish End If End sub در کل من تو اکتیویتیم از شش آیتم استفاده کردم و برای هر آیتم هم یک اکتیویتی جداگانه مشخص کردم ، پس فقط باید پوزیشین بعدی رو بهش بدم و تمام در آخر هم سورس رو برایتون قرار میدم ، ولی خداییش فقط کپی پیست نکنید و یاد بگیرید که کدها ، کاراییشون چیه موفق باشید سورس
  23. 2 پسند
    در دنیای امروز سطح دانش کاربران بسیار بالا است، بنابراین صرفا تبلیغات باعث نمی شود که کاربران از خدمات و سرویس های شما استقبال کنند حتی اگر بهترین برنامه ریزی و طراحی را برای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی انجام داده باشید. تعداد اپلیکیشن های موبایلی مربوط به هر یک از خدمات و سرویسها آنقدر زیاد است که کاربران فقط به دنبال بهترین ها در هر زمینه ای هستند. بنابراین برای موفقیت علاوه بر داشتن یک کمپین تبلیغاتی خوب، باید به تولید و ساخت اپلیکیشن خود نیز توجه کنید. اصولی ترین روش ساخت اپلیکیشن برای موبایل توسط علم مهندسی نرم افزار ارائه شده است. مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل توسط این علم بسیار کارآمد است، اما متاسفانه مورد توجه توسعه دهندگان اپلیکیشن در ایران قرار نگرفته و بسیاری از مشکلات موجود در ساخت و طراحی اپلیکیشن های موبایل، به دلیل بی توجهی به این علم رخ می دهد. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با استفاده از اصول مهندسی نرم افزار بپردازیم. روش ساخت اپلیکیشن برای موبایل از دید مهندسی نرم افزار : امکان سنجی : بعد از اینکه ایده ای به ذهنتان رسید، قبل از هر تصمیمی تحقیق کنید که آیا ایده شما قابلیت اجرا و پیاده سازی را دارد یا خیر. همچنین باید موانع موجود را شناسایی کنید و مشخص کنید که آیا قابل رفع شدن هستند یا خیر. در واقع این مرحله باید مشخص کند که ایده شما می تواند به ساخت اپلیکیشن برای موبایل منتهی شود یا خیر. تعریف هدف و تبیین نیازمندیها : بعد از اینکه مشخص شد ایده شما قابلیت اجرا دارد، حال باید هدف، هزینه مورد نیاز و نیازمندیهای پیاده سازی ایده خود را تعیین کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. این مرحله بسیار با اهمیت است. توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی این مرحله را انجام دهید تا در دوره تولید اپلیکیشن، غافلگیر نشوید. نظرسنجی : بارزترین خصلت یک اپلیکیشن خوب و باکیفیت، کاربرپسند بودن آن است. پس قبل از شروع به طراحی اپلیکیشن موبایل، مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و بعد از آن پرسشنامه ای تهیه کنید و از جامعه هدف خود درخواست کنید که با دقت به آن پاسخ دهند. در واقع این مرحله به شما امکان می دهد که متوجه شوید کاربران چه درخواستها و توقعاتی از اپلیکیشن شما دارند. یک پرسشنامه استاندارد باید هم دارای سوالات چند گزینه ای و هم سوالات تشریحی باشد. علاوه بر آن باید در انتهای پرسشنامه قسمتی را قرار دهید تا کاربران بتوانند پیشنهاداتی در مورد اپلیکیشن به شما ارائه دهند. دقت کنید که در پرسشهای چند گزینه ای باید گزینه ها بصورت استاندارد طراحی شوند. به عنوان مثال اگر گزینه خیلی خوب وجود دارد باید گزینه خیلی بد هم در آن وجود داشته باشد. طراحی : در این مرحله شما باید یک شمای کلی از اپلیکشن خود تهیه کنید و پس از آن شروع به ساخت و تولید اپلیکیشن کنید. برای اینکه همه چیز اصولی و درست پیش برود، نیازمند یک تیم متخصص هستید که باید شامل برنامه نویس، طراح گرافیکی، طراح وب، سئوکار (برای بهینه کردن وب سایت)، یک متخصص در حوزه خدمات و سرویس ارائه شده توسط اپلیکیشن باشد. البته تعداد نفرات تیم وابسته به وسعت و بزرگی اپلیکیشن شما دارد. علاوه بر تیم طراحی، شما به یک تیم مجزا در زمینه تحقیق و توسعه نیز نیاز دارید تا بتوانید به درستی تیم طراحی را رهبری و هدایت کنید. تست : قبل از انتشار سراسری، شما نیازمند این هستید که گروهی متخصص و همچنین جامعه ای از کاربران هدف خود تعیین کنید تا اپلیکیشن از نظر فنی و تخصصی و عمومی مورد تست و آزمایش قرار بگیرد. با این کار مشکلات و ایرادات مشخص می شود و می توانید آنها را رفع کنید. انتشار : پس از پایان مراحل بالا، می توانید اپلیکیشن خود را انتشار عمومی دهید. اما توصیه ما این است که ابتدا آن را برای منطقه ای خاص انتشار دهید و پس از اینکه اطمینان حاصل کردید که می توانید پاسخگوی همه کاربران هدف باشید، انتشار آن را توسعه دهید. مقصود ما توسعه تدریجی است. گامهای اصولی و اساسی برای طراحی و تولید یک اپلیکیشن گفته شد. تمام این موارد در واقع این پیغام را به ما می دهند که نباید در طراحی، ساخت و عرضه یک اپلیکیشن شتاب کنید و باید صبر و حوصله و برنامه داشته باشید. نکته پایانی اینکه کار شما با انتشار تمام نمی شود بلکه تیم تحقیق و توسعه شما همواره باید فعال باشد و نظرات و پیشنهادات منتقدان و کاربران را دریافت کند و در راستای بهبود اپلیکیشن اقدام کند. اصولا سرویسها و خدماتی مورد توجه قرار می گیرند که کاربران از پاسخگویی و حرفه ای گری مسئولان آن مطمئن شوند و به آنها اعتماد کنند. بنابراین این نکته را هرگز فراموش نکنید. امیدواریم از این آموزش ساخت اپلیکیشن برای موبایل بهره کافی را ببرید و به طور کامل به آن عمل کنید. امیر قمصری همواره منتظر سوالات و نظرات سازنده شما عزیزان همراه است. منبع: نیوسئو
  24. 2 پسند
    سلام بر تمامی اعضای انجمن و کسانی که از مطالب انجمن استفاده میکنن بالاخره سورسی که قولش رو داده بودیم رو آماده کردیم و میتونید از فروشگاه انجمن ، برای تهیش اقدام کنید افرادی که تازه شروع به برنامه نویسی با زبان " basic4android " کردن ، با استفاده از این سورس به راحتی میتوانند ، نرم افزارهای مورد علاقه ی خودشونو تهیه کنن مطالب موجود در این سورس پخش آهنگ با اجرا شدن برنامه ( با استفاده از سرویس و حالت pause و play) طریقه افزودن تصویر در ابتدای متون ( جایگذاری تصاویر در دیتابیس آفلاین ) طریقه افزوودن حالت اسکرول ویو به خود لیبل بدون استفاده از اسکرول ویو کد نویسی کلیذ back ( خروج از برنامه با دوبار لمس کلید برگشت ) طریقه افزودن تصویر مابین متون ( با استفاده از دیتابیس آفلاین ) ساخت تنظیمات برای اپ ( تغییر فونت ، رنگ متن ، اندازه متن ) نمایش تصویر در ابتدای شروع برنامه ، برای مدت زمان دلخواه طریقه ساخت لیست علاقه مندی ( به کمک دیتابیس آفلاین ) طریقه ی ساخت صفحه ی درخواست رمز برای ورود به برنامه باز کردن صفحه ی اینترنتی با وارد کردن آدرس توسط کاربر طریقه ی جابه جایی ویو ها از یک مکان به مکانی دیگر باز کردن کانال و یا یک آیدی خاص مربوط به تلگرام باز کردن صفحه ی شخصی اینستاگرام ارسال sms به یک شماره خاص چک کردن اتصال به اینترنت تغییر رنگ آیتم لیست ویو تغییر رنگ قسمتی از متن چینش لیست ویو اپ این سورس رو میتونید از آدرس زیر دانلود کنید app رمز ورود به برنامه : 1234 توجه کنید که برای درک بهتر مطالب ، هر مطلب را ، در یک اکتیویتی جداگانه ساختیم ، تا با ساده ترین راه ، به نتیجه ی دلخواهتون برسید
  25. 2 پسند
    درود شما باید برای لایت باید از دیتایس استفاده کنید و برای انلاین بودنش هم باید سمت سرور باشه برای لایک یه فیلد بسازید و هرکسی روش کلیک کرد بیاد یکی به اون فیلد اضافه کنه
  26. 2 پسند
    خودم مشکل رو حل کردم b4a ام مشکل داشت عوضش کردم درست شد
  27. 2 پسند
    سلام دوستان عزیز بالاخره بعد از ساعت ها جستجو پوشه سالم "ساپورت" رو پیدا کردم کلی فایل دانلود کردم و تست کردم و فقط همین یکی جواب داد تو انجمنا گشتم خیلی از کاربرا هنگام خروجی گرفتن از برنامه متریال شون با ارور مواجه میشدن و بیشتر ارورا به دلیل همین پوشه "ساپورت" بود منم بالاخره پوشه سالمشو پیدا کردم و جواب گرفتم لینک دانلود(پوشه ساپورت+کتابخانه ها+سورس): http://s3.picofile.com/file/8206268068/Source_Material_Design.rar.html منبع و رمز:basic4android.org
  28. 2 پسند
  29. 2 پسند
    درود به دوستان و همکاران عزیز. این کتابخانه دیالوگ متریال بسیاز زیباست امیدوارم خوشتون بیاد لینک دریافت
  30. 2 پسند
    درود کلا شبیه ساز ها از اندروید 5 به بالا روی سیستم های قدیمی مشکل به وجود میاره و باز نمیشه برای این کار باید به بایاس مادربورد خودتون برید و تنظیماتی رو انجام بدین
  31. 2 پسند
    درود از کدوم نسخه ی کتابخانه appcompat استفاده کردین ؟ شما یکی از ریسورس ها رو ندارید تو sdk توجه کنید که اگه نسخه ی بیسیک 6 هستش و آخرین ورژن sdk رو دارید ، نیازی نیست که آدرس ریسورس ها رو بدین و خود بیسیک اضافه میکنه
  32. 2 پسند
    درود دوست عزیز همونطور که گفته شده ، نمونه سورس در فروشگاه قرار خواهد گرفت در دو یا سه روز آینده داریم رو سورس کار میکنیم تا یک سورس توپی بشه و ارزشمند
  33. 2 پسند
    درود اگه از ورژن 3.41 استفاده میکنید برای toolbar باگ داره و خطا میده و بهتره از ورژن 3.20 استفاده کنید
  34. 2 پسند
    از سورس searchview دارخل انجمن استفاده کنید
  35. 2 پسند
    دوست عزیز ، بنده که فعالیت اصلیم در خصوص تعمیرات موبایله ، این امکان رو نمیدونم که وجود داره یا نه ، ولی تا جایی که اطلاع دارم ، تا زمانی که کابل شارژر به سوکت یو اس بی رو برد متصله ، ولتاژ تعریف شده هم به آیسی تغذیه هدایت میشه و سپس به مکانهای خاص دیگه ،مثلا در بعضی گوشی ها مثل سامسونگ گلکسس اس 5 " یا هر مدل دیگری که ال ای شارژ و فول شارژ و نوتیفیکیشن و .... رو داره " تا زمانی که درصد باتری به صد در صد نرسیده ، رنگ چراغ قرمزه ، اما پس از اتمام صد در صد ، رنگ تغییر میکنه و سبز میشه ولی جالب اینجاست که هنوز ولتاژ به باتری منتقل میشه . به هر حال اینا تجربیات شخصیمه که خدمتتون عرض کردم ، اگر تونستین در این خصوص کاری رو انجام بدین ، خوشحال میشم بنده رو هم در جریان قرار بدین .
  36. 2 پسند
    سلام MdScore یک سیستم متن باز برای ایجاد و مدیریت جدول امتیاز آنلاین جهت استفاده در بازی ها می باشد. تغییرات نسخه 1.2 رفع باگ های جزئی نسخه 1.1 مدیریت امتیازات بروزرسانی از طریق پنل مدیریت نسخه 1.0 پشتیبانی از بازی های متعدد پشتیبانی از جدول های متعدد برای هر بازی پنل مدیریت ساده و آسان نصب آسان و بدون دردسر ثبت امتیاز با امنیت Sha1 قابلیت ثبت جدول معکوس چک کردن نسخه جدید به صورت خودکار sdk استفاده در موتورهای بازی سازی این سیستم رو باید روی هاست خودتون نصب کنید بعد استفاده کنید. دریافت سیستم: http://s4.picofile.com/file/8284886484/MdScore1_2.zip.html مشاهده دمو مدیریت (نام کاربری و رمز عبور demo می باشد): http://miladesign.ir/mdscoredemo/admin مستندات بیسیک 4 اندروید: http://miladesign.ir/mdscore/b4a.php پیاده سازی در بیسیک 4 اندروید کتابخانه MdScore و مثال را از اینجا دریافت کنید. کتابخانه را در پوشه Library قرار دهید. سپس در سربرگ Libraries بیسیک 4 اندروید کتابخانه MdScore را تیک بزنید تا فعال شود. مقداردهی اولیه ابتدا MdScore را در Sub Global تعریف کنید. Dim Md As MdScore سپس در Activity_Create خط زیر را اضافه کنید: Md.Initialize(Me,"Your_Site_Url","Your_Secret_Key") بجای عبارت Your_Site_Url آدرس سایت خود و بجای عبارت Your_Secret_Key کد محرمانه خود را قرار دهید. ارسال امتیاز برای ارسال امتیاز از کد زیر استفاده کنید: Md.SendScore(TableID,PlayerID,PlayerName,PlayerScore) در این کد TableID شناسه جدول، PlayerID شناسه کاربر، PlayerName اسم کاربر و PlayerScore امتیاز کاربر می باشد. برای دریافت نتیجه ارسال امتیاز از ساب های زیر استفاده کنید: Sub Md_OnSendSuccess 'امتیاز ارسال شد End Sub Sub Md_OnSendFailed 'امتیاز ارسال نشد End Sub دریافت امتیازات برای دریافت امتیازات یک جدول از کد زیر استفاده کنید: Md.GetScores(TableID,ScoreNum) در این کد TableID شناسه جدول و ScoreNum تعداد امتیازی که می خواهید دریافت کنید، می باشد. برای دریافت نتیجه از ساب های زیر استفاده کنید: Sub Md_OnGetSuccess 'امتیازات دریافت شدند End Sub Sub Md_OnGetFailed 'امتیازات دریافت نشدند End Sub Sub Md_OnNoScoreFound 'جدول امتیازی ندارد End Sub برای نمایش امتیازات از کدهای زیر استفاده کنید: دریافت اسم کاربر: Md.Name(id) بجای id رتبه مورد نظر را وارد کنید. بعنوان مثال برای دریافت اسم رتبه های 1 تا 3 از کدهای زیر استفاده کنید: Md.Name(1) Md.Name(2) Md.Name(3) دریافت امتیاز کاربر: Md.Score(id) بجای id رتبه مورد نظر را وارد کنید. بعنوان مثال برای دریافت امتیاز رتبه های 1 تا 3 از کدهای زیر استفاده کنید: Md.Score(1) Md.Score(2) Md.Score(3) دریافت رتبه برای دریافت رتبه یک کاربر در جدول کد زیر را به کار ببرید: Md.GetRank(TableID,PlayerID) در این کد TableID شناسه جدول و PlayerID شناسه کاربر می باشد که در قسمت ارسال امتیاز آن را وارد کرده اید. برای دریافت نتیجه از ساب های زیر استفاده کنید: Sub Md_OnRankSuccess (Rank As Int) 'رتبه دریافت شد. رتبه کاربر = Rank End Sub Sub Md_OnRankFailed 'خطا در دریافت رتبه کاربر End Sub Sub Md_OnNoRank 'کاربر در این جدول امتیازی ندارد End Sub
  37. 2 پسند
    با سلام با این مثال میتونین توی طرحاتون از کارت ویو استفاده کنین و کارتون رو باهاش خیلی زیباتر کنین. پیوست می کنم S3_Project.rar
  38. 2 پسند
    کلاسش ظاهرا کامل معرفی نشده.. ناقصه
  39. 2 پسند
    درود با اجازه از استاد عزیز حمید جان به نظر بنده ، دوستمون میخوان تا برای پشت زمینه ی هر آیتمشون یک تصویر اختصاص بدن ، نه اینکه بخوان برای لیست یک آیکون در نظر بگیرن ، باید توجه داشت که برای بک گراند لیست ویو میشه یک تصویر انتخاب کرد ولی برای هر آیتمش این امکان وجود نداره ، برای هر آیتم ، فقط میتونید یک تصویر کوچک در ایعاد خاص رو در جای دلخواهتون قرار بدین با متن مورد نظرتون . ولی اگر برای زیبایی کار میخواید برای هر قسمت یک تصویر یا رنگ یا هرچیز خاصی قرار بدین ، بهتره از مولتی پنل استفاده کنید. موفق باشید
  40. 1 پسند
    درود شما اول باید این تنظیمات رو انجام بدی بعد با کد زیر sql.ExecNonQuery("INSERT INTO tbl_name (id,name,lname) VALUES (null,'"&str2(1)&"','"&str2(2)&"')") که &str2(1)&"','"&str2(2)& ورودی های edittext هستند که در یک ساب کلیک میتونید دیتابیستون رو اپدیت کنید
  41. 1 پسند
    درود طبق عکس زیر عمل کنید
  42. 1 پسند
    درود. اگه یه کار کوچکی باشه inner دادن کافیه،وگرنه اندازه اخرین ویو هم بهتره هم به تبع راحت تره
  43. 1 پسند
    سلام وقت بخیر من در برنامه نیاز به نقشه داشتم که با کتابخانه googlemap و استفاده از api گوگل نقشه رو لود کردم میخوام مثل برنامه گوگل مپ که یه نوار ابزاری بالاش داره و یه شهری مثلا تهران رو جستجو میکنی برات میاره و میره تو اون نقطه من هم میخوام اسم شهر رو جستجو کنم و طول و عرض اون شهر رو برام بیاره.میشه لطف کنید بگید با چه کتابخانه ای میشه همچین کاری کرد و یه سمپلی چیزی ازش بدید؟ تشکر
  44. 1 پسند
    به احتمال خیلی زیاد ارل میفهمه ایرانی هستی و کلا همه چیزو پاک میکنه
  45. 1 پسند
    باسلام خدمت دوستان آیا iosبخش پرسش وپاسخ ندارد؟ لطفا دوستان برنامه نویش اگه مقدوره آموزش نصب b4iولینک نرم افزار هایی مورد نیاز وشروع برنامه نویسی ای او اس را بگذارید.ممنون
  46. 1 پسند
    درود و خدا قوت بسیار عالی و کاربردی
  47. 1 پسند
    درود بر همگی سورسی که براتون آماده کردیم مولتی پنل هستش با قابلیت پخش آهنگ به این صورت هستش که مثلا یک برنامه ی پیامکی آماده کردین و برای هرپیام ، یک آهنگی هم در نظر گرفتین که با انتخاب دکمه ی play آهنگ مربوط به هر مطلب، پخش میشه توجه : برای پایین آوردن حجم سورس ، مجبور شدیم آهنگهارو حذف کنیم ( حیف شدن ، انقدر آهنگهای باحالی بودن ) و شما میتوانید با کپی کرده چهار آهنگ در داخل پوشه ی فایل پروژه، از سورس استفاده نمایید نام آهنگها به ترتیب 01.mp3 02.mp3 03.mp3 04.mp3 هدف از قرار دادن سورس : آشنایی با ایجاد مولتی پنل آشنایی با نحوه ی جاگذاری اسم آهنگها در دیتابیس و فراخانی آنها آشنایی با دستور پخش و استوپ کردن آهنگ ( با انتخاب آهنگ بعدی ، آهنگ اول stop میشود) http://s4.picofile.com/file/8285598918/multipanel_sound.rar.html
  48. 1 پسند
    پروژتونو زیپ کنید و اگرم نمیخواین تو انجمن قرار بگیره ، تو پیکو فایل آپلود کنید و واسم پیام خصوصی کنید لینکشو تا بررسی کنم و خدمتتون بگم
  49. 1 پسند
    درود از کتابخانه فراخوانی هست متن رو جایی ندادی یا خالی گذاشتی چک کن
  50. 1 پسند
    اندروید 5.1 برای جنی موشن در لینک زیر (از سایت اصلی جنی موشن ) http://files2.genymotion.com/dists/5.1.0/ova/genymotion_vbox86p_5.1_160609_162956.ova اندروید 6جنی موشن در لینک زیر (از سایت اصلی جنی موشن ) http://files2.genymotion.com/dists/6.0.0/ova/genymotion_vbox86p_6.0_160609_160125.ova
این صفحه از پرچمداران بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد