رفتن به مطلب
بیسیک فور ایکس

Seyed aliA

کاربر عادی
  • تعداد ارسال ها

    7
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    2

درباره Seyed aliA

  • تاریخ تولد تعیین نشده

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. Seyed aliA

    مشکل در متریال

    از نسخه دو اپ کامپت و بیسیک ۶.۸ استفاده کنید.
  2. Seyed aliA

    آموزش سی شارپ از صفر6

    توی این قسمت دستور شرطی if رو یاد میگیریم دستور شرطی یعنی چی؟یعنی یه شرط میذاریم که اگه مقدار صحیح بود این اتفاق بیفته مثلا اگر متغیر a برابر بود با ۲ بنویس a برابر است با دو. شکل کلیش اینه : ( عبارت که میتونه درست یا غلط باشه)if { کد هایی که در صورتی که دستورات درست باشه اجرا می شوند؛ } مثال ;a int=2 (if(a==2 { ;("Console.Write("a=2 } حالا اگه بخوایم بگیم هیچ کدوم از این عبارت ها صحیح نبود این کد ها اجرا بشن از کد else استفاده می کنیم مثال: ;3=a int (if(a==2 { ;("Console.Write("a=2 } else { ("Console.Write("a=3 } خوب حالا اگه چند بار بخوایم از else استفاده کنیم به جاش از else if استفاده می کنیم یعنی ولی اگ مثال: (عبارت منطقی١ )if { ; دستورات شماره ١ } (٢منطقی عبارت)else if { ; دستورات شماره ٢ } (٣منطقی عبارت)else if { ; دستورات شماره 3 } else { ; دستورات شماره 4 } اخریو از else استفاده کنیم یعنی اگه هیچ کدوم از بالایی ها نبود. نکته :اگر از بلاک {} استفادا نکنید فقط یک خط پایین شرط if اجرا می شود. نکته دوم : چرا از == برای مقایسه شرطی استفاده کردیم؟ در واقع == یک عبارت مقایسه ای است یعنی برابر بودن دو سمت رو بررسی میکنه اما = مقدار راست رو در مقدار چپ قرار مید یعنی = یک عملگر دستوری است.
  3. Seyed aliA

    آموزش سی شارپ از صفر 5

    با سلام به دلیل تغییر سیاست پست گذاری این قسمت هم طولانی تر و هم چند نکته داره در آخر کار هم یک نمونه کار میسازیم. نکات: اگر شما در محیط کنسول کدی بنویسید و آن را کامپایل کنید محیط کنسول سریعا بسته می شود!! برای جلو گیری از این اتفاق از کد ()Console.ReadKey استفاده می کنیم.آخر متد Main بزاریدش نکته دیگه این هستش که زبان فارسی تو محیط کنسول کار نمیکنه و بجاش علامت سوال میاد پس اگه اینجا استفاده شده بخاطر اینه که نظم کلمات به هم نخوره. نکته بعد اینه که زمانی که شما از یه عدد اعشاری استفاده میکنید همیشه یادتون باشه وقتی می خواید اون رو توی متغیری از نوع float ذخیره کنید آخرش یه f یا F بزارید مثال: ;float b = 1.4F دلیل اینکار اینه که سی شارپ اعداد اعشاری رو به طور پیشفرظ از نوع double قرار میده به خاطر همین کامپایلر نمیتونه یه عدد از نوع double که فضای بیشتری می گیره توی float که فضای کمتری داره قرار بده یه کلام توش جا نمیشه! نکته بعد اینه که زبان c# به حروف بزرگ و کوچیک حساس یعنی تفاوت دو متغیر a و A مثل تفاوت a و b است. و نکته آخر اینکه تفاوت دو متد ()WriteLine و ()Writ در این هست که وقتی شما از اولی استفاده کنی خودش یه اینتر میزنه ولی دومی نه مثال: ("الف")Console.WriteLine ("ب")Console.Write ("پ")Console.Write نتیجه: الف ب پ آموزش: بعضی وقت ها ما می خوایم یه عدد از کاربر بگیرم و روی اون عملیات های ریاضی انجام بدیم. برای این کار از متد ()Parse استفاده می کنیم.این متد رشته هایی که دریافت میکنه رو تبدیل به داده عددی میکنه. روش استفاده: چیزی که ما باید بدونیم اینه که این متد کارش تبدیل "10" به 10 است. ما یک متغیر به اسم a از نوع int داریم و میخوایم روی این رشته("10")عملیات ریاضی انجام بدیم. ;int a ;("10")a=int.Parse ;a+2 ;(Console.Write(a نتیجه: 12 نمونه کار: ما می خوایم برنامه مون دو تا عدد بگیره سپس با هم جمع شون کنه.برای گرفتن اعداد به صورت رشته از متغیر نوع string استفاده می کنیم: ;string C ;int a ;int b ;("عدد اول را وارد کنید: ")Console.Write ;()C =Console.RedLine ;(سی(انگلیسی))a=int.Parse ;(عدد دوم را وارد کنید: )Console.Write ;()C=Console.Redline ;(سی)b=int.Parse ;b+a (جمع ای و بی+"جواب می شود :")Consol.WritLine
  4. Seyed aliA

    آموزش سی شارپ از صفر 4

    با سلام در قسمت های قبل کد های ما فقط خروجی داشت و چیزی رو روی صفحه به نمایش میداد اما گاهی اوقات لازمه که اطلاعات رو از کاربر بگیریم مانند نام کاربری و رمز عبور خوب بله اطلاعات رو بگیریم ولی کجا نگهداری و ذخیره‌شون کنیم؟ اینجاست که متغیر ها وارد میشن. خوب اول از همه تعریف متغیر ها: ;نام متغیر نوع متغیر انواع متغیر ها،حجم و نوع داده اونها رو توی این عکس می تونید ببینید: https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.esfandune.ir%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F06%2Fcpp.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.esfandune.ir%2F%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D8%AA%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-c%2F&docid=h27K9-CUNzabOM&tbnid=humPQuJV4vsIBM%3A&vet=10ahUKEwivlPy-xc7VAhVBEVAKHQfzAXoQMwgtKAEwAQ..i&w=474&h=389&client=ms-android-samsung&bih=512&biw=360&q=متغیر ها در سی شارپ&ved=0ahUKEwivlPy-xc7VAhVBEVAKHQfzAXoQMwgtKAEwAQ&iact=mrc&uact=8 برای مثال ما میخوایم یه داده رشته ای (string) رو از کاربر دریافت کنیم برای این کار کد زیر رو در متد Main می نویسیم: ()System.Console.ReadLine حالا اگر بخوایم اون رو ذخیر و دوباره به نمایش بذاربم: ;a string ;()a=System.Console.ReadLine ;(System.Console.WriteLine(a
  5. Seyed aliA

    آموزش سی شارپ از صفر 3

    با سلام توی بیشتر زبان های برنامه نویسی چیزی به اسم کامنت وجود داره در زبان سی شارپ هم همینطور برای کسایی که نمیدونن میگم مثلا شما یک پروژه رو دو سال پیش آغاز کردی ولی نیمه تموم رهاش کردی حالا می خوای ادامش بدی احتمالا به سختی متوجه بشی من خودم از کسایی بودم که میگفتم مگه همچین چیزی ممکنه (به خصوص تو بیسیک)؟؟ من خودم این کد ها رو نوشتم خودمم میدونم چی نوشتم ولی وقتی یک پروژه که هفته ها باهاش کار کرده بودم رو باز کردم، چیزی ازش نفهمیدم. موارد دیگه کار اینه که شما دو نفر هستید برای اینکه دیگری بفهمه از کامنت استفاده می کنید. نقش کامنت در برنامه : کامنت در برنامه هیچ نقش نداره! شما فکر کن داری یه چیزی یاداشت می کنی . برای استفاده: اگر در یک خط باشه این نوشته توسط کامپایلر،کامپایل(اجرا) نمیشود// حالا اگه بخوایم چند خط توضیح بدیم: شروع با این دو تا علامت*/ و پایان با این دوتا علامت حواستون باشه جاشون /*عوض میشه
  6. Seyed aliA

    آموزش سی شارپ از صفر 2

    اگر مطلب قبل رو خونده باشید در مورد کد نوشتن باید نظرتون این باشه که کدش خیلی طولانی بود و توی زبان های دیگه بسیار اشتباه اما برای راحتی کار شما میتونید در قسمت بالای class و بیرون از اون بنویسید : فضای نامی مورد نظر (لایبراری(کتابخانه))using برای مثال : ;using System و با این کار این کد ()System.Console.WritLine تبدیل میشه به ()Console.WriteLine به همین راحتی البته یادم نمیاد using دو تا s داشت یا نه؟ خودتون امتحان کنید.
  7. Seyed aliA

    آموزش سی شارپ از صفر

    بسم الله الرحمن الرحیم با سلام خدمت دوستان. این آموزش از جایی شروع میشه که شما رفتید توی اینترنت در باره ی سی شارپ جستجو کردید و اطلاعاتی به دست اوردید و حالا می خواید کد نویسی به زبان سی شارپ رو یاد بگیرید : در زبان سی شارپ شما یک کلاس دارید که تمام کد ها به غیر از کتابخانه ها و موارد استثا رو توی اون می نویسید. به این شکل هست: نام دلخواه class } { البته مانند تمام کد های دستوری سی شارپ ما از اکولاد باز برای شروع و اکولاد بسته برای پایان کد ها استفاده کردیم.تمام کد های مربوط به class رو باید داخل این اکولاد ها بنویسید. این شکل کلی و اولیه یک برنامه بود حالا به یک برنامه ساده که در محیط کنسول نوشته شده دقت کنید: class basic4x.ir { ()static void Main { System.Console.WriteLine(''Welcome To C#!''); } } کاری که این برنامه انجام میده: !#Welcome to C اگر این کد رو توی ویژوال استودیو یا نوت پد ++ (فکر کنم) می نوشتید رنگ کلمات کد به این شکل تغییر می کرد : آبی : class,static,void به این کلمات،کلمات کلیدی می گویند. این کلمات توسط سی شارپ رزرو شده اند و کاربرد انها در همه جا یکسان است و نمی توان معمی آنها را تغییر داد. فیروزه ای: basic4x.ir این کلمات توسط برنامه نویس انتخاب میشود برای انتخاب این کلمات قوانینی هست که بعدا با اون ها می پردازیم. قرمز:"welcome to c#" این کلمات یک رشته(که بین دو" نوشته می شوند) یا یک کارکتر( که بین دو ' نوشته می شود) هستند که به رنگ قرمز نشان داده می شوند. خو بریم سراغ ادامه تحلیل برنامه: ()statc void main { } متد مجموعه ای از دستورات است که شما می خواید با اون دستورات یک کار رو انجام بدید.مثلا اگه شما می خواید دستور 2×2 رو بدید باید اون رو داخل (داخل اکولاد هاش)بنویسیم. در زبان سی شارپ متد های آماده زیادی هست که میتونید به وسیله اون ها کار های زیادی بکنید مثل متد WriteLine برای استفاده از این اول فضای نامی بعد نام کلاس و بعد نام متد رو مینویسیم و برای جدا کردن یا به عبارتی به مرحله بعد رفتن از نقطه استفاده می کنیم.مثال: ()System.Console.WriteLine در پایان هم از ؛ استفاده می کنیم که نشان دهنده پایان یک کد دستوری است و در بیشتر کد های سی شارپ از آن استفاده میشود. تا اینجا یاد گرفتید که چه گونه یک مطلب رو روی صفحه کنسول به نمایش در بیاورید.
×