• اطلاعیه ها

    • H@mid.RS

      جذب نیرو   پنجشنبه, 10 فروردین 1396

      درود به دوستان عزیز به چند نفر مدیر برای بخش های php و گرافیک نیازمندیم درصورت تمایل درخواست خود را در پیام خصوصی بفرستید  
    • H@mid.RS

      تغییر نام کاربری   دوشنبه, 28 فروردین 1396

      درود دوستانی که نام کاربری انها با ایمل شان یکی بود تغییر کرد مثلا نام کاربری sss@tmail.com به sss تغییر کرد دوستانی که مشکل ورود دارند @ به بعد را پاک کنند
    • H@mid.RS

      کسب درآمد   پنجشنبه, 31 فروردین 1396

      دوستانی که میخواهند با انجمن خودشون همکاری کنند و از محیط انجمن درآمد کسب کنند به بنده پیام خصوصی بفرستند
    • H@mid.RS

      راه اندازی وبلاگ برای انجمن   دوشنبه, 18 اردیبهشت 1396

      درود به همه دوستان عزیز از این پس کاربران ویژه  - همکاران - و مدیران میتوانند در انجمن برای خود وبلاگ بسازند
  • مطالب مشابه

    • توسط H@mid.RS
      سلامو دورد خدمت دوستان و کاربران انجمن بیسیک فور ایکس
       
      ما بعضی اوقات نیاز داریم که اطلاعات کاربر همیشه قابل دسترس باشه
       
      مثلا برنامه ای نوشتیم که در اون پایگاه داده افلاین استفاده شده
      کافیه گوشی یه مشکلی براش پیش بیاد تا این پایگاه داده از بین بره
       
      خوب اینجا فقط برای استفاده از پایگاه داده انلاین نیاز به اینترنت هست
       
      کار باهاش مثل پایگاه داده افلاین هست
      من براتون ی سورس آماده کردم که بتونید اطلاعات یک کاربر رو از پایگاه داده ها بگیرید و روی اونا کار انجام بدید
       
      برای ذخیره هم با کدهای دستوری پایگاه داده میشه این کارو کرد که ما در مرور زمان کم کم براتون آماده می کنیم و میذاریم
       
      نمونه ای از کار با پایگاه داده ها رو شما می تونید در زیر می تونید ببینید :
       
       
      خوب حالا بریم سر اصل مطلبمون
       
      شات از کار سورس کد :

      دوستان بازم میگم هیچ فرقی نداره با پایگاه داده افلاین
       
      برای مثال داخل بازی کلش اف کلنز که همه می دونن و کار کردن با وارد کردن ایمیل اطلاعات میاد اطلاعات از سرور اون بازی
       
      ما هم می تونیم این کارو انجام بدیم
      من در این سورس با نام کاربری اطلاعات گرفتم شما دوست داشتید می تونید با هرچی که فیلد اون در جدولتون باشه انجام بدید
      کد کوئری گرفتن اطلاعات با نام کاربری :
      ExecuteRemoteQuery("SELECT email, user_id, location, user_name FROM tbl_member WHERE user_id='اینجا ایدی رو وارد کنید'", "userinfo") شما سعی کنید اگه اطلاعات کاربرا براتون مهم هست برید سمت دیتابیس انلاین ، هم امنیت و هم کپی برداری ازش خیلی سخت میشه
       
      فقط دوستان فایل SQLDB.php که براتون پیوست کردم برای ارتباط بین برنامه و دیتا بیس هست که اطلاعات دیتا بیس رو وارد کنید و در محلی از هاستتون بریزینش و لینکشو به قسمت که کدشو در زیر می ذارم بدین
       
      job.PostString("http://app.basic4x.ir/reg/SQLDB.php", Query) سوالی داشتید مطرح کنید
       
      سورس کد پیوست شد
       
       
      در پناه حق
       
      MySQL Www.Basic4X.IR.zip
      SQLDB.php
    • توسط at13
      جلسه اول : شی گرایی و مفاهیم                                        
      مقدمه :
      زبان برنامه نویسی جاوا دارای ساختار syntax و شی گرا object oriented langugae می باشد . ما در این زبان برنامه نویسی با اشیایی سروکار داریم که حاوی داده هستن.
      شی گرائی چیست ؟
      شی گرایی ساختاری برای کدنویسی و سازماندهی کد هاتونه . شما کارت عابر بانکتون رو نگاه کنید دارای خصوصیات و ویژگی ها منحصر بفردیه که شامل شماره کارت و رمز و مشخصات و .... هستش که اینا همه در کنار هم یک شی (Object ) رو تشکیل می دهند و یکی از خصوصیات شی گرایی کپسوله بودنه که باعث میشه فقط این کارت مختص شما باشه راجب کپسوله بودن در ادامه توضیح خواهم داد) حالا دفترچه حساب بانکیتون رو هم تصور کنید این دفترچه  حساب بانکی هم دارای شماره حساب و امضا و مشخصات شماست که اینم یک شی (Object ) رو تشکیل میده حالا عابر بانک و دفترچه حساب بانکیتون هردو شی هستند و میتونند با هم دیگه یک شی  بزرگتری بسازند مثلا شی ایی به نام حساب بانکی شما.
      مفاهیم شی گرایی ؟ هر نمونه ایی از کلاس ( class )  رو میگیم شی ، به مثال زیر توجه کنید :
       
      تلفن همراه رو در نظر بگیرید . (به این تلفن همراه میگن کلاس ( class )) . با تلفن همراه میتونید تماس بگیرید( که این تماس گرفتن میشه رفتار behavior) هر تلفن همراهی باتری داره ( که این باتری میشه صفت (Attribute)) .
      کلاس  (class ) چیه  : کلاس ها شامل خصوصیات ها (variable ) و رفتارها (method ) هستند
       
       variable  ها:
      Variable خودش به سه بخش تقسیم میشه:
      1-     Class Variable
      متغیرهایی که فقط مربوط به اون کلاس هستند. یعنی من یک متغیری بنام آنتن میسازم در کلاس تلفن. حالا از این متغیر آنتن فقط میتونم در کلاس تلفن استفاده کنم.
      public class Phone {     private static int antenna =1; //class variable } static  در تکه کد بالا یعنی اینکه شما نیاز ندارید که نمونه ایی از آنتن بگیرید . به طور مستقیم می تونید از متغیر
      آنتن استفاده کنید.
      static   رو شما هر کجا دیدید بدونید که دیگه  مربوط به یک Object خاص نیست و برای همه Object   ها معنی میده.
      این ویژگی static    رو هم خصوصیات variable ( class – object ) و هم رفتار یا متدها ( class – object )   ها می تونن داشته باشند.
      بعنوان مثال من از هرگوشی فرقی نمی کنه میتونم بپرسم ظرفیت  باتریتون چند آمپر هستش ؟ این سوال رو میتونم از هر گوشی بپرسم و یک سوال خصوصی نیستش.
      2-     Local Variable
      متغیری که در داخل یکی از رفتارهای کلاس تعریف میشه.
      public class Phone {     private void samsung(){         boolean nfc = false;  //local variable     } } 3-     Instance Variable - Field
      متغیری از یک نمونه کلاس را Variable Instance  میگویند.این متغیر می تونه مقادیری مختلفی از هر نمونه ایی از کلاس بگیره. شما فرض کنید موبایل سامسونگ رو از یک نمونه آن می توانیم یک پردازنده 4 گیگ  بگیریم از یک نمونه دیگه پردازنده 2 گیگ بگیریم. این پردازنده از هر نمونه ایی می تونه متفاوت باشه.یا مثلا شما تلفن همراه رو درنظربگیرید یک تلفن ممکنه اسمش سامسونگ باشه یکی دیگه اپل که هر کدوم میتونن حافظه های مختلفی داشته باشند... حالا برای تعریف این مدل متغیرها مثل متغیر پردازنده یا حافظه و... میایم از Variable Instance  استفاده میکنیم. خلاصه اینکه برای هر نمونه ایی از کلاس می تونه مقادیر مختلفی بگیره
         
      public class Phone {         private int processor = 2;  // instance variable   }    
      یک چی در مورد public و private عرض کنم. از اسمشون مشخصه private  یعنی اینکه خصوصیه اقا جان  . شما فقط میتونی توی همون کلاس ازش استفاده کنی. Public  هم که خدا خیرش بده مثل وای فای خونه میمونه که همه میتونن ازش استفاده کنند. عید که میشه معنی Public   رو قشنگ حس میکنید.جلوتر توی کدنویسی بیشتر با این حضرات سروکله میزنیم که متوجه منظورم خواهید شد.
      متدConstructor  
      در کلاس مهمترین بخش آن  متدConstructor  آن هستش. این Constructor  چیه ؟ (متد سازندس)
      همین تلفن همراه رو در نظر بگیرید ، به صورت دیفالت(پیشفرض) یکسری خصوصیاتی دارند که توصیف این خصوصیات دیفالت رو میگن Constructor  یا سازنده های کلاس. اگه واسه کلاس این متد رو بکار نبریم خود کامپایلر این کار رو میکنه. زمانی که میخواید شی جدیدی از کلاس بسازید متد Constructor   فراخوانی میشه. حالا چه شما براش چیزی ست کرده باشید چه نکرده باشید.
      Constructor  متدی هستند که دقیقا همنام نام کلاس است و هیچ داده ایی را نمی تواند return  کند. این متد می تواند بدون پارامتر یا بیش از یک پارامتر باشند
      مثلا شما میخواین از کلاس موبایل یک نمونه بگیری اون موقع این متدConstructor  این حضرت آقا باید فراخوانی میشه. فکر کنید یک تابع دارید که این تابع قراره برای هرمدل از گوشی های سامسونگ یک ورژنی یا اسمی یا لیبلی بزنه بره. که در این صورت ما باید در متد سازنده ذکر کنیم که حتما یک اسم یا لیبل بگیر  ...
      public class Phone {     public Phone(String name){  // <--------- Constructor     } } حالا چطوری یک نمونه بسازیم.
      Phone phone=new Phone("Samsung");  
      Phone اولی واسه اینه که بگی چه متغیری میخوایم Phone دومی خوب اسمشه میتونه هرچی باشه و new هم بخاطره اینه که ما یک نمونه جدید میخوایم دیگه ..
      Phone سومی اسم اون کلاسی که داریم ازش نمونه میگیریم که داخلش هم پارامترهایی رو میدیم که توی همون کلاس از ما خواسته بود.
      public Phone(String name){  // <--------- Constructor }  توی مثال بالا پارامتر name  وارد شده. پس زمانی که یک نمونه میسازیم پارامترهای داخلش وارد میکنیم. این شکلی.
      Phone phone=new Phone("Samsung");    
      ارث بری  Inheritance
                  خب تعریف مشخصی داره مثلا شما فرض کنید چشمای من آبیه خوب یک قانونی میگه من اینو از پدر یا مادرم به ارث بردم. یا مثلا دماغ من چاقه خوب از شانس خوبم این مورد از پدرم و پدرم از مادرش به ارث برده ،جالب اینکه عمه هم همینطوره. کلیتش اینه که کلاس ها میتونن خاصیت ارث بری هم داشته باشند و یک سری خصوصیات رو از والد خود بگیره در عین حال خصوصیات جدیدی هم داشته باشند. که این ارث بری فرزند (subclass) رو با extends ربط میدن به والد ( superclass )
      public class Samsung extends Phone{ } یک کلید واژه ایی هست توی این ارث بری که خیلی دیکتاتوره . این کلید واژه رو چه موقع استفاده کنیم ؟مثلا اگه به عمد بخوایم ویژگی های والد رو بر روی فرزند پیاده کنیم . اسم این کلید واژه چیه ؟ Super
      خوب یک مثال بزنم : سه تا کلاس ساختم .
      1-     Phone  بعنوان کلاس پدر
      2-     Sumsung بعنوان کلاس فرزند
      3-     Pr  بعنوان کلاس اجرای پروژه
      حالا میخوام خصوصیت processor  پدر به فرزند به اجبار اعمال بشه و از طریق کلاس Pr فراخوانی بشن و روی مانیتور به نمایش در بیان.
      برای کلاس Phone   نوشتم :
      public class Phone     int processor = 10;  // instance variable    public Phone(){  // <--------- Constructor     } } برای کلاس Sumsung
      public class Sumsung extends Phone{     int processor = 80;     public void pro(){         System.out.println("pro is "+super.processor);     } } به نحوه استفاده این super توجه کنید .
       
       
      برای کلاس Pr
       
      public class Pr {     public static void main(String[] args) {         Sumsung sumsung=new Sumsung();         sumsung.pro();     } }  
       
        حالا خروجی رو ببینید : با اینکه من توی فرزند int processor = 80; رو اعمال کرده بودم اما بخاطر کلمه super خصوصیت پدر یعنی    int processor = 10;   چاپ شد .برای تست کدها می تونید از لینک زیر استفاده کنید و کد ها رو به صورت آنلاین کامپایل کنید :
      https://goo.gl/m3YZSP Overriding
      Overriding  ما میتونیم اون چیزی که فرزند از پدر به ارث برده رو بر اساس اون چیزی که دلخواه ماست تغییر بدیم. یا اینکه اگه بخواهیم یک سری خصوصیات رو فرزند از پدر به ارث نبره اون خصوصیات رو باید Overriding  (رونویسی) کرد.
      یکسری قوانینی داره این overriding  که باید بهشون توجه کنید. که حالا در ادامه  به اون ها اشاره میکنم.